2013. február 2., szombat

Építsünk diorámát: alapötletek sziklás diorámához-

ezt a diorámát még a múlt hétvégén fejeztem be, most írok róla is egy bejegyzést.
Régóta ki akartam kísérletezni a sziklafal készítésének titkát, a ez a dioráma főként erről szól. eddig minden munkámnál tanultam valami újat: a( porfelhő, fatörzs,deszkakerítés,tengerpart elkészítése)

az építés menete:
előszö ris: kunyizzunk el Anyától egy( jelen esetben másfél) vágódeszkát ( erre az egészre csak azért volt szükség, mert csak a Nagyiéknál vannak deszkák, és én már itthon el akartam kezdeni)
2.ragasszuk rá a másik felet 90 fokban.:
3. készítsünk fából 3 ugyanakkora oszlopot és helyezzük el a következő módon:


4.  a tetejét takarjuk le egy szabálytalanul kivágott depron lappal (csak az egyik oldala legyen szabálytalan)(másféle műanyag vagy falap is jó)


5. a depron lap és a fa alap közti teret töltsük ki Rigips gipszbe mártott vécépapír darabokkal

6. a száradás után a felület szikla  szerű lesz. a festés: először kenjük le feketével, majd sötétebb szürkével. a festék száradása után az éleket szárazecseteljük fehérrel.

7. növényzet: 1., A fű a füvet készíthetjük modellboltban kapható műfűből is, de egyszerűbb és olcsóbb megoldás, ha a felületre homokot ragasztunk és zöldre festjük... a kicsi egyéb növényeket én igazi tyúkhúrból készítettem, amit a kiszáradás-elfonnyadás végett hajlakkal kezeltem.

7/2- a fák: A fákat  egy már modellezők körében elismert s köztudott  módszerrel készítettem  kábelből.
most nem vesződnék a leírással, aki kedvet kap itt megtalálja a leírást képekkel.

és végül már csak a kiegészítőket és a főszereplőt kellett elhelyezni és kész.
a víz pedig átlátszóra száradó faragasztóból készült többszöri felhordással (az első képeken még szárad, azért fehér)

 A VÉGEREDMÉNY




Jó építgetést mindenkinek!!!!!

1 megjegyzés:

  1. Hát azt gondoltam hogy a fal gipszből van,de a Wc papír meglepett!!!
    Igazán kreatív felhasználás!!!
    Gratulálok!!!

    VálaszTörlés

Sziasztok! ezen a blogon a hobbiimról lesz szó sok képpel, tippekkel, érdekességekkel