2014. január 27., hétfő

"RatSche" 911 : 99%-ban kész

Tegnap délelőtt közösen építettük Porschéinket mindenjatek-kal:
Az enyémre még két kipufogó kell és irány Jászberény! (Sajnos csak Május végén)











2014. január 24., péntek

Hanna Barbera Weekend Part 2: The Jetsons Capsule car

Frédi és Béni a jövőből
Az én kiskoromból elég rendesen kimaradt ez a rajzfilm. Amikor belenéztem akkor is Jackson csalásnak értettem :) A Hot Wheels szintén idén hozta ki Jetsonék kapszulakocsiját. Az elején, amikor még csak külföldi blogok lesifotóin láttam már rögtön eldöntöttem hogy nekem egy ilyen kell. Ám amikor kiderült , hogy kerekei lesznek elkeseredésem alábbhagyott, de nem tettem le a beszerzésről. Andrew0807 (mint mindig) megint besegített a beszerzésben, viszont később már annyit találtam belőle, hogy válogattam volna inkább közülük. Ez az "autó" is nagyon egyszerű, akár csak kőkorszaki társa. A zöld karosszéria és az alváz fémből van, a buborék, ami a tető műanyag. Érdekesség hogy (gondolom a játszhatóság érdekében) átlátszó kerekeket kapott. Ez nem mutat olyan jól, de nem szeretnék ismét többet fizetni egy mist frissen megjelent Retro Entertainment-es darabra, aminek egy speciális alja van kerekek nélkül, egy kis plexi állványon áll meg.
forrás : Lamley Group

Próbáltam összelegózni a háttérbe egy Jetsons-család szerűséget

átlátszó kerék





nagyon jól fest a grafika a benne ülő családdal


hát ezek nem tudom hogy férnek be öten a beltérbe :)
Holnap folytatás!

Hanna Barbera Weekend Part 1: - Flintmobile


Kőkorszaki szaki
Bizonyára mindenki ismeri a Hanna Barbera rajzfilmgyártó cég már évtizedek óta népszerű alkotásait: a Jetsons Családot, a Scooby Doo kalandjait és a Flintstones családot. Úgy gondoltam ezt a hétvégét ezeknek, illetve ezek 1/64-es adaptációiknak szentelem. Az első poszt a témában a Hot Wheels Flintmobile adaptációját mutatja be:

A tavaly megjelent autót sajnos elhalasztottam, de az idei (2014-es) modellt már nem hagytam ott a boltban. Ez m a szürke színével nekem sokkal jobban tetszik mint a tavalyi sárga variáció. 
Volt régebben is a HW palettáján "frédibénijárgány", és ahogy azt a fotókról leszűröm, ez ténylegesen a kerekeket helyettesítő "kőrudakon" gurult.  A 2013-ban debütált verzió sajnos ezt a képességet jóval egyszerűbben oldotta meg: szürke illetve sárga színű kerekeket rejtettek el a fém alváz és "kaszni" között. Mivel én nem bontottam ki az enyémet, így ezt a képességet még nemigen próbálgattam rajta. Az oldalsó "fadarabok" és a tető műanyagból készült, utóbbi levehető, így akár "kabriósíthatjuk" is a járgányt. Megint linkelek egy  videót a kibontott darabról:

Frédi és Béni feldobja a csomagolást
egyszerű, mint a faék
fecni-lyuk-gerenda 




nem szokványosak a szürke kerekek

A tető szakadt pereme, a kilyuggatással keletkezett ablak, a lelógó fecnik és a kötelek feldobják a különben nem túl izgalmas tetőelemet. Belül egy viszonylag rosszul konstruált kormány és egy "egyszerű mint a szög" pad fogad. Ez a szólás igaz az egész autóra.


Érdekesség, hogy az autó idén a jóval drágább és kidolgozottabb "Retro Entertainment" sorban is megjelent, ráadásul sárga gumis kerekekkel:
Holnap következik a Hanna Barbera hét folytatása!

a következő epizódok tartalmából....

2014. január 23., csütörtök

Gentleman's ....

Avagy minimálposzt a tanulós napokban:
A szöveg forrása innen. Gondoltam átviszem a gondolatot 1/64-be is.
Posztok hétvégén!

2014. január 20., hétfő

Makettépítés: Heller Porsche 911 "RatSche"


Az egész történet úgy kezdődött, hogy megtudtam, hogy az idei jászberényi Makettinfo Kupa kiemelt kategóriája a "Porsche" lesz. Egyből beugrott, hogy van nekem egy lassan egy éve elkezdett Heller Porschém. Lebányásztam a szekrény tetejéről és kb. fél óra múlva meg is lettek hozzá az alkatrészek.
Az alap koncepció az volt, hogy valami nem szokványosat akartam kihozni ebből a kocsiból. Mivel fényezni nem tudok, ezért maradt a RaT.
A kasznit először a lassan fél éve meglévő Airbrush pisztolyommal első körben rozsda színűre fújtam, de láttam, hogy ez így nem elég. Ezért ecsettel és szivaccsal pamacsolva felvittem több, világosabb színt is.
Ezután következett a rozsdafoltok kialakítása. Vagyis inkább kitakarása. Egy régi makettezős technika az ún, "Sózásos rozsdázás" . Ilyenkor  a rozsdás felületeket hajlakkal fújjuk le, amibe utána sót szórunk. Hagyjuk megszáradni, de vigyázni kell nehogy lesöpörjük a sót, mert akkor nem fog semmit se érni az egész!
Miután a só is fentvan, kiválasztunk egy alapszínt. Én ebben az esetben a matt szürkét választottam, éa lefújtam az egész kasznit. Miután az alapszín is megszáradt, a sót immáron lekaparhatjuk, és előtűnik a rozsdaszín. Hogy ezeket kicsit hangsúlyosabbá tegyem néhány helyen még száraz ecseteltem őket.
A lökhárírtók az eredeti autón műanyagból készültek, ezért itt nem lehetséges a rozsdázásí gy mást kellett ide kitalálni. Konzultáltam egy új ismerősömmel, aki kicsit többet tud a Rat-okról, és ő adta a kötél ötletét. Az első lökösbe négy lyukat fúrtam, és ezekbe X alakban cérnát fűztem. Hátulra csak egy szimpla "varrás" került. A lökhárítókat is lefújtam az alapszínre, és az elsőre egy kis adag matricabomba is került. Még előtte kifúrtam egy lyukat , ez lett a vonószem, amire a DANGER feliratos matrica mutat (ezek egyébként egy 1/72-es helikopterből kerültek ki)
Az ablakok szigeteléseit feketére kentem, majd a testet egy matt lakkal tettem kopottabbá. Bekerültek az ablakok is, a hátsó két háromszög alakút pár matricával dobtam fel. A rendszámok egy Trabant makettből lettek átmentve, ugyanis ebben több féle rendszámot találunk.
Körülbelül itt tart most a projekt, majd publikálom a fejleményeket!
hátul nem lesz ilyen brutális kerékdőlés, csak be vannak rakva alá a kerekek
matrica-rozsda-vaskereszt-retro felnik

varrás-ferde rendszám- még több rozsda
a lámpa búrákat üvegfestékkel festettem sárgásra

2014. január 19., vasárnap

Hot Wheels 2014: '71 Ford Mustang Funnycar


Viccesautó
Már nagyon el kezdtek szaporodni a kisautós posztok a blogon, de ha csak ez van...
Egyszerűen muszáj megmutatnom nektek a mai beszerzésemet:
Hot Wheels - HW City 2014- Mustang Funnycar
Igazából én is ugyanazt tudom mondani róla, mint pittlaren az addikton, hogy hiányoznak az eféle üde színfoltok a kisautógyártók palettájáról. Ez az autó nagyon sok pozitívummal rendelkezik: Fém az alja, fém a kaszni, remekül részletezett, király a festése, és íme a legnagyobb feature benne:
Hogy nyitható! és úgy is marad.

Most nézzünk pár szót az igazi Funnycarokról.
Wikipédia sorok következnek:
A Funny Car-ok speciálisan gyorsulási versenyzésre épített versenyautók. Karosszériájuk üvegszálból készül,  és teljesen egyedileg épített alvázuk van. A motor közvetlenül a "pilóta" előtt helyezkedik el, míg a legtöbb dragster-nek a sofőr mögött. A Funnycarokat elvileg a szériaautókból építették át, de szerintem inkább csak a szériaautók mintájára. Ugyanis szerintem ezekben az autókban a motorokon kívül semmi sem származik az eredeti autóól. Látszik rajtuk, hogy a karosszéria meg van nyújtva, épült alá egy könnyűszerkezetes alváz, rá a motor, mögé egy ülés, némi tűzoltókészülék és kész. És itt jön az hogy mire is jó a felhajtható kaszni: Így tud a sofőr beszállni, ugyanis a könnyű kaszni nem tartalmaz ajtókat, sem pedig egyéb nyílásokat.
A mai poszt alanya egy 1971-es Mustang alapján készült, és ez a kisautó mindazt tartalmazza, ami egy ilyen versenyautóra jellemző.

csak egy motor és egy ülés

talán az eleje kaphatott volna több részletet de nem reklamálok
metal/metal
a dekoráció bár fiktív, de nagyon jól mutat.
egy fékezőernyőt még el tudnék képzelni oda
eddigi Funnycar-jaim
Lesz majd a bogárról is bejegyzés.
Tire burning
itt látszik egy eredeti belső szerkezete