2014. március 24., hétfő

Carspotting: Tegnapelőtti túra

Tegnapelőtt este tettünk egy kis kirándulást itt a Budai hegyekben, és odafelé találtam pár jó verdát:
(A SKoda nem tegnapi találat)

A Záport elfogadnám

2014. március 21., péntek

2 évesek lettünk!

Sajnos megfelejtkeztem róla, de tegnap volt pontosan két éve hogy megjelent az első poszt itt.
Ez egy ilyen visszatekintős bejegyzés lesz.

2012. Március 20-án indítottam blogomat/blogunkat, és az első poszt is aznap született. Kizárólag makettes témáról írtam, és csak én voltam a "személyzet". Egészen tavalyig, amikor bevettem Barut, hátha így ketten feldobjuk egy kicsit a blogot. Már előtte elkezdődött az "arculatváltás", vagyis makettes blogból hobbis blog lettünk, de már teljesen más témák is bekerültek a bejegyzésekbe: modellek, valódi autók, LEGO, fotók, stb.

Remélem minél több ideig tudjuk folytatni a blogolást. Még időn teheti megígérjük, hogy így fogjuk tenni, és folyamatosan fejlődni szeretnénk. Baruval már tervezzük az új borítókép készítését, mellyel a mostani borítóképet szeretnénk lecserélni. Köszönjük mindenkinek, NEKTEK, hogy olvastok minket, a ti érdemetek, hogy számlálónk már a 14000-en is átfordult. Többen követtek minket Facebook oldalunkon is, pontosan 36-an. Köszönjük továbbá mindenkinek a megosztásokat és a hozzászólásokat is.

Tehát eltelt két év, reméljük, hogy még sokszor ennyi el fog telni a blogunk "életében".
egy szót tudunk mondani:

KÖSZÖNJÜK!

Balázs és Baru

2014. március 16., vasárnap

Átalakítás : IST Retroautók: Multicar M25

Van úgy, hogy néha "megkívánok" egy Retroautót, amikor olyan autó van benne, ami tetszik, vagy személyes emlék köt hozzá. A mai is ilyen.

A Legcukibb Teherautó a világon...
Régen, amikor kb 4-5  éves voltam, amikor anyukámmal sétálni mentünk sokszor láttuk a helyi GAMESZ Multicar-ját szaladgálni. Már akkor megfogalmazódott bennem ,hogy ez az autó aranyos. Kicsi, bohókás, fürge és sok mindenre lehet használni. Így adva volt, hogy kellett ebből egy modell, mégpedig a kedden megjelent Retroautós.
Ilyen volt:

Mivel ez így nem túl életszerű,  ezért mint sok minden más modellemet, ezt is feljavítottam egy kicsit. Leginkább a Robur átalakításához tudom hasonlítani, de ez lényegesen kevesebb koszt kapott.

Legelőször Szétkaptam, és megigazítottam rajta a gyárilag ferdén felragasztott alkatrészeket és a gumikat a felniken. Az ablakokat (elég nehezen) leragasztottam maszkolószalaggal, majd beizzítottam a stukkert (az Airbrush pisztolyt) és az egész kabint lefújtam egy adag matt lakkal. Miután megszáradt leszedtem a maszkokat és egy kevés földszínnel koszoltam az oldalakat, a lökhárítókat és a tetőt. A plató csak egy kis rozsdát és szárazecsetelést kapott, a kerekek szintúgy. Nagyjából ennyi is volt a feljavítás, jöhetnek a képek:









A rakomány szerepében Major Anna

2014. március 14., péntek

Átalakítás: Atlas IFA W50L

Mostanában eléggé rákaptam a teherautókra, de ez az átalakítás most kivételesen nem nekem készült, hanem  megkérésre készítettem el ezt a modellt.

Kezdjük a legelején: pont két hete megkaptam az alapot, amit át kellett alakítanom:
Hát igen, ez így nem túl élethű. Így egy IFA max. a gyártósorról való legurulás után néz ki. Nem volt mit tenni, neki kellett állni:
Alkotórészeire szedve. A főbb alkatrészek csavarozva vannak (Itt fojtanám meg a gyártót a hülye háromszög-fejű csavarjaival!) a többi rátét csak forrasztva és ragasztva van.Nem volt nehéz a szétkapás. Ezután a festék lemaratása következett, amit a remek névvel ellátott "Today" LIDL-ös körömlakklemosó végzett (Gondolom azért ez a neve , mert még MA le tudod vele szedni a körömlakkodat).

A plató átalakítása következett, ami a legnagyobb volumenű művelet volt az átalakítás során. Miután a platóról eltávolítottam a nem kellő ponyvát nekiálltam lecsiszolni a ponyvarögzítés köteleit, és elkezdtem újraépíteni az osztásokat sztirolból:

Itt látszik a festéktől megszabadított kaszni és a plató. A fehér részeket tettem én rá. Látszik az is, hogy a plató magasabb lett, és ez sem véletlen, sok IFA platóját megmagasították régen, hogy a rakomány ne csússzon le róla. A fülkehátfal felöli oldalon a magasítás magasabb lett, mivel sok eredetin is így volt.
A következő lépés a plató festése volt, amihez külön festéket vettem. Nem volt olcsó, de legalább drága, és fújáshoz kiváló állagú és minőségű. Miután felfújtam az alapszínt (ebben a projektemben is a sokat látott Airbrush pisztolyomat használtam) kapott egy matt lakkot és egy kevés koszt illetve rozsdát, de csak úgy módjával:
Közben az alváz is koszosabb lett, Humbrol földszínt és szárazecsetelést alkalmaztam. Felkerültek a hátsó lámpák, a roszdás kipufogó, és festettem benzinfolyást is a tankra.

A lényeg, vagyis a kaszni festése következett. Ugyanazt a színt használtam ( Gunze 323- Light blue).
Itt már felpakoltam rá a dolgokat. Ez is kapott egy matt lakkot,és kifestettem a hűtőrácsot (nagyon fárasztó meló volt) az indexeket, gumikédereket stb. Nyomtattam rá rendszámot és IFA logót, mivel meggondolatlanságomból adódóan azt sikerült lemarnom róla a körömlakklemosóval.
A legviccesebb rész jött, a koszolás. Alulra szintén földszínt fújtam fel finoman, és a tető is kapott egy kicsit. Bemostam  hígabb festékkel az illesztéseket, enyhe rohadásokat alakítottam ki a lyukak és rések mentén és olajfolyást festettem a középső olajtank alá. Végül felcsavaroztam a talpra és KÉSZ lett.
















Remélem az új tulajnak is tetszik, és köszönöm a bizalmat. Kipróbáltam magam ebben is, néhány dolgot már másképp csinálnék rajta, de majd a következőnél...